Gå videre til hovedindholdet

Lukker mit site scifinyt.dk

Her til aften tog jeg beslutningen om at lukke ned for ScifiNyt.dk, et site jeg har arbejdet on and off på i min fritid siden April 2010. Det var meningen at jeg skulle opdatere med nyheder hver dag. Men efterhånden som andre opgaver trængte sig på i hverdagen blev der mindre og mindre tid til opdateringer på siden. Sidste nyhed blev skrevet dagen før juleaften 2011. Det duer ligesom ikke for et website, hvor domænenavnet ender på NYT.

Det var ellers en stor fornøjelse at videreformidle stof, som jeg fandt på andre sites og omformede til små nyhedsresuméer. Det er min opfattelse at dem, der besøgte siden, var glade for de letfordøjelige resuméer, der gav et hurtigt overblik over dagens nyheder, og det lykkedes mig også at opbygge en mindre fanskare på Facebook og Twitter.

Men hvad så nu? Tja.. Nu vil jeg hellige mig andre fritidsprojekter. Jeg er bestemt ikke færdig med scifi og går og ruger på en ny plan. En ting er dog klart, og det er at der ikke bliver fokus på nyhederne - af flere årsager:

1. Nyheder kræver opdateringer HVER dag.
2. Nyhederne handler som regel kun om de store Hollywoodblockbustere
3. Det er tidskrævende selv at lave opsøgende journalistik. Tid som jeg ikke har pt.

Jeg havde mange planer for siden, bl.a. en mobilsektion, der kun indeholdt science fiction-relaterede mobilspil, og så var jeg godt i gang med et forum. Arbejdet er ikke spildt, for jeg overvejer at lave et rigtigt scifi-community hvor disse ting indgår. Men det skal strikkes rigtigt sammen, så jeg går et smut i tænkeboks og vender forhåbentligt klogere tilbage ;-)

Kommentarer

  1. Øv og træls - men jo desværre også forståeligt.

    SvarSlet
  2. Hej Janus,
    Jep - det der real life, der er sgu tidskrævende ;-) Har lige added dig på Twitter.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Brokkeindlæg - om Open Source vs. Closed Source

Jeg er ikke negativ i dag - har bare lige nogle ting der skal ud... :-) Jeg er træt .. træt af at høre om alle kompatiblitetsproblemerne, der er med Open Source-software. Der er så mange artikler på nettet, hvor diverse firmaer/organisationer "disser" Open Source-produkter, fordi det er svært at vende folk til at bruge det nye Open Source-system frem for det de er vant til. Man hører tit om "NU skifter by/afdeling/skole X til Open Source", og så et halvt år senere - så hører man "Jaeh.. vi prøvede, men det viste sig ikke at være en rentabel beslutning". En af årsagerne, tror jeg, er oftest at man glemmer, at hvis man skal indføre Open Source i sin organisation, så skal ALLE være indstillet på at skifte, og være indstillet på at det kræver en indkøringsfase og nogle kompromis'er. Lad os lege du har en virksomhed (måske har du) ... Din kontordame, lad os kalde hende Magda... Hun har måske været vant til Microsoft Word i 14 år, nu skal hun pludselig

Danmark i fare for at blive hægtet af på det semantiske web?

Forleden læste jeg i Randers Amtsavis, en lille artikel om det semantiske web. Det semantiske web er et begreb (og et buzzword) for "et intelligent internet" - altså et internet der kan hjælpe dig med at træffe logiske valg, udfra dine søgninger, og din handlemåde på nettet. Man kan sige, at når du ser Google tilpasse reklamerne efter hvilket søgeord du har skrevet, så er det en slags forsmag på det semantiske web, men det indeholder rigtig meget andet. Det lyder meget abstrakt, så lad os tage et eksempel: Forestil dig, at du sidder og leder efter en billig afgang fra Billund, fordi du skal på forretningsrejse. Når du har valgt en destination, dukker hjemmesiden op og spørger dig, om du også ønsker at leje et hotelværelse under dit ophold, fordi den kan læse i din kalender (som du selvfølgelig har online), at mødet varer fra 18-22 (tænkt eksempel), hvorfor du nok næppe springer ud i din bil for at køre hjem, hvis der er langt. Forestil dig så at du sletter mødet i din ka

Lille morgengrin på Kristi "Flyvdag"

Der skal ikke så frygtelig meget til at more mig, specielt ikke sådan en Kristi Himmelfartsdag. Jeg går med en lille spirende spiludvikler i maven, og derfor har jeg kastet mig over at prøve at udvikle mobilspil til Android. Derfor hentede jeg her til morgen kildekoden til AndEngine, en open source android spilmotor. For ligesom at forstå logikken bag, kigger jeg som regel i koden først. Det er den store force ved Open Source-projekter at man kan det. Stor var morskaben da jeg så en revisionsændring i kildekoden (-// betyder noget er fjernet fra tidligere revisioner, + tilføjet i ny) .. -// case Surface.ROTATION_0: -// /* Nothing? */ -// break; -// } + case Surface.ROTATION_0: + /* Nothing. */ + break; + } Nothing? .. Yes.. Nothing :)